Wednesday, August 4, 2010

ketabahan yang mendatangkn hasil

salam u all..rini nk share satu story..sbnrye x t'pk pn nk share this story tp x slh pn share kan kat kwn2 kan..krg tau x klu ujian yg menimpa kte 2 kte kena trime ngan hati yg rela n tulus..n kte akan dpt resault yg cukup2 membahagiakn kte...x cye meh ak nk story nie..

ini story the real story tau..x tipu nye..((kisah dr seseorang))>>>ak nk bhsekn diri dier n as "aku"...but nie bkn my story ye...hee~
ok cte dier cmni..
ak dh trime mcm2 dugaan n ujian drNYA...smpi kdg2 rse mcm x nk idop lg jer atas dunia nie..sehinggakan rse nk benci kat semua org jer...krg tau x ble dtg jer ujian nie mmg dulunye aku x mcm nie...sehinggakn aku menjadi laen dr yg laen..tp syukur ALHAMDULILLAH lg aku x terpesong terlalu jauh..kdg2 tu mmg terpk nk ikot kata hati nie..mcm yg ak kata td nk lari dr semua mslh nie nk g jauh2 sprti x nk idop lg atas dunia nie ke..x pn lari sejauh yg bole..tp bile pk blk nk lari kemana...g mn2 pn tetap ader mslh lg..aku pn pk la nape la msti ak lalui semua ujian n dugaan nie..smpi aku rse benci kat DIRI nie n benci kat org2 yg ak sayang...n terutama skli benci kat DIA..huh..mmg org kata klu syaitan dh menghasut manusia mmg parah sngt kat kte...nauzubillah~~
then..satu hari 2 aku dok pk..nape aku kena harugi semua nie..ble pk2 blk mmg kte akan dapat sbb pe..mungkin ak kurang dekatkn diri pdNYE...mungkin ak ader wt salah kat org laen yg ak sndri x nmpk..n mungkin gak ak x pnh nk bersyukur kat atas nikmatNYA yg telah di berikan ke atas DIRI nie..yaALLAH bnyk tul dosa ak tlh lakukan ke atas diri-MU..sggh kerdilnye ak nie..aku nie hamba-MU nape ak msti ikot kata musuh-MU itu ya ALLAH...
kemudian ak paksakan diri utk cube dekatkn diri ngan ALLAH..dgn bnyk berdoa ,  beribadah ,  n sebagainye..mmg ak sedar sblm nie ak mmg kurang dktkn diri ngan ALLAH..wlpn begitu ALLAH x pnh pn nk jatuh kan bala2 yg x elok..tp ujian2 ko bg ak x pnh amik kesah...ak abaikan jer semua ujian MU itu ya ALLAH..ak teroskn kehidupan ku yg kononnye bahagia..pdhl x dpt keredhaan-MU pn...skrg nie ak btol2 sdr setelah ko telah bagi ujian n dugaan yg cukup2 mencabar...ibarat klu kte blaja..final exam pnye la...mmg ak kena tempuh ngan pnoh kesakitan n tekanan...apabila ak sedar ak dekatkn diriku ini dgn ALLAH..aku berdoa moga2 ko kembalikan kebahagian kepadaku yg telah ENGKAU redhai..kemudian kuatkan smgtku utk ak menghadapi ujian-MU yg ak x dpt nk tanggung dgn jiwa ragaku ini..
hari2 ak dekatkn diri dgn ALLAH...ak btol2 rse ALLAH dh beri sedikit kebahagian ku..n ALLAH gak telah menerima taubatku ini...
akhrnye sekarang nie aku idop ngan penoh kebahagian..mmg x di nafikan kdg2 2 rse x best 2 ader..tp kte kena kuat n pk jauh..so semua mslh dpt di selesaikn n kebahagian 2 sntiasa ader..hehe..
so as conclusion sebahagia mn pn kte jgn la kte lupe pd-NYA..krna DIA la kte ad di atas muka bumi nie..n ingatlah kte idop di atas dunia nie kena beribadat utk-NYA...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~TAMAT~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

itu la kisah nye...so bg krg2 yg rse mmg tekanan gle...ingt ok..kte kena tabah n dekatkn diri ngan ALLAH...ALLAH sedia membantu n berikan hasil yg cukup2 terbaek....
sekian dulu..
renung2kan n slmt beramal... :p
tcare semua..
wslm~~~

2 comments:

Farhanaax said...

kak am. fana like this huhu. sume yg kak am tules 2 fana rse. n alhamdulillah skng neyh fana da semaken byk smyg tao even ta pno :)sbb sboh sllu telajak ;p ble de probs je fana smyg n smpai fana pk cm bg je fana byk2 probs. baru fana sda sket.

armniey said...

ha..tau x pe..k.am pn like dis..hehe..x ssh pn nk sedarkan diri..penyelesaian yg cukup2 mudah..hehe